بانک توسعه صادرات ایران
   
 
    • درباره بانک
    • اداره بازاریابی

      1. شناسایی نیازهای مشتریان، تولیدکنندگان‌، ‌صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در حوزه خدمات بانکی و تأمین مالی از طریق جمع‌آوری‌،‌ طبقه‌بندی اطلاعات مورد نیاز و بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات به منظور تشخیص وضعیت و استعداد بازارها.
      2. شناسایی، بررسی و تجزیه و تحلیل خواست‌های مشتریان در حوزه خدمات بانکی و تأمین مالی و عوامل مؤثر در چرخه تولید و صادرات به منظور طراحی و پیاده‌سازی فرآیندهای برقراری تعادل مطلوب بین ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بانک با نیازها و خواسته‌های مشتریان.
      3. تحلیل عوامل مؤثر بر تقاضای خدمات در بازار و تقاضای مشتریان و شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های رقابتی بانک در ارایه خدمات تخصصی به ارکان زنجیره تولید و صادرات و همچنین شناسایی و تحلیل خدمات و مزیت‌های رقابتی سایر بانک‌ها و مؤسسات مالی و بازار سرمایه به منظور اتخاذ استراتژی مناسب.
      4. برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری به منظور تعیین استراتژی و خط مشی‌های بازاریابی با استفاده از تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده‌، تحقیقات بازاریابی و با توجه به ظرفیت‌ها و توان موجود و با در نظر داشتن اهداف عالی بانک.
      5. شناخت وضع موجود از طریق بررسی «چرخه خدمات مالی و بانکی» ، تجزیه و تحلیل «چرخه عمر و کیفیت خدمات ارایه شده» و «زنجیره ارزش تولید و صادرات و بازرگانی»، به منظور اتخاذ استراتژی‌های مناسب بازاریابی نظیر «تمرکز»، «تنوع، توسعه یا تمایز در ارایه خدمات بانکی» و «توسعه یا رسوخ در بازار» و ... با بهره‌گیری از متدها یا آمیزه‌های بازاریابی.
      6. تعیین استراتژی‌، برنامه‌ریزی و اجرای مدیریت ارتباط با مشتری و سنجش بازخوردها، بررسی عوامل مؤثر در وفاداری مشتریان، بررسی تأثیر کیفیت خدمات ارایه شده، تلاش برای جذب مشتریان جدید، نگهداشت مشتریان فعلی، بازدیدهای حضوری ادواری و استانی، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی.
      7. انجام کلیه امور مربوط به بانکداری شرکتی و استفاده از دیگر ابزارهای نوین مانند باشگاه مشتریان و ... و پیاده‌سازی آن مطابق با دستورالعمل "چارچوب اجرای بانکداری شرکتی در بانک توسعه صادرات ایران" با استفاده از ابزارها و روش‌های نوین بازاریابی در صنعت بانکداری به منظور ایجاد، حفظ و افزایش سهم بازار بانک از طریق برقراری ارتباط پایدار و موثر با مشتریان در جهت وفادارسازی هر چه بیشتر آنان.
      8. خط مشی‌گذاری، برنامه‌ریزی، راهبری و اجرای امور تبلیغات خدمات (حسب مورد با تعامل و هماهنگی سایر واحدهای مرتبط از جمله اداره روابط عمومی و بین‌الملل در چارچوب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های جاری)، به منظور برقراری مؤثرتر ارتباط با مشتریان از طریق ابزارهایی مانند رسانه‌های جمعی،‌ رسانه‌های مجازی‌، رسانه‌های نوشتاری یا اینترنتی یا با تمهیداتی نظیر به روز رسانی و تهیه محتوای وبسایت یا نشریات بانک و ...، برپایی و یا شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی،‌ برگزاری یا شرکت در همایش‌ یا کمپین‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی، تبلیغات محیطی و ...
      9. طرح‌ریزی یا بازنگری موضوع هویت نام و نشان تجاری بانک به منظور تداعی مطلوب نقش و جایگاه آن در ذهن مشتریان، تعمیق ادراک مثبت و ایجاد پیوند عاطفی و رابطه قوی بین بانک و مشتری از طریق ایجاد یکپارچگی و هماهنگی در ابعاد مختلف هویت برند اعم از هویت دیداری، هویت رفتاری و هویت عملکردی و شخصی، در تمامی عناصر فیزیکی و مجازی بانک نظیر رنگ، تم، فضاهای مورد استفاده، پوشش همکاران، فرم‌های مورد استفاده و ... عنداللزوم، همکاری و هماهنگی با اداره روابط‌ عمومی و بین‌الملل.
      10. برنامه‌ریزی و پیگیری جهت فراهم شدن امکان بهره‌برداری از اطلاعات پایگاه داده‌ها، اعم از عملیات مالی و تراکنش‌ها و آمار خدمات ارایه شده و همچنین اطلاعات و داده‌های سازمان‌های بیرونی، متقاضیان، مراجعان، مشتریان،‌ حوزه‌های مالی و اقتصادی، جهت شناسایی الگوهای منحصر به فرد رفتاری مشتریان و بازار و بررسی و تجزیه تحلیل آن به منظور اتخاذ استراتژی‌های مناسب بازاریابی و تصمیمات مقتضی.
      11. انجام مطالعات امکان سنجی منطقه‌ای و ارایه طرح توجیهی برای تأسیس، ادغام، ‌جابجایی یا تعطیلی شعب، باجه‌ها و دفاتر نمایندگی بانک در سراسر کشور به اداره هماهنگی امور شعب.
      12. بررسی برون‌سپاری امور قابل واگذاری در حیطه وظایف و مسوولیت‌های اداره بازاریابی به شرکت‌های تابعه یا بخش خصوصی درچارچوب ضوابط و دستورالعمل‌های جاری با همکاری و هماهنگی سایر واحدهای ذی‌ربط.

      ویرایش دی ماه 95