بانک توسعه صادرات ایران
   
 
    • درباره بانک
    • اداره خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری خارج از کشور

      1. ارایه مشاوره به مشتریان بانک در خصوص خصوص شرایط و مراحل عمومی تامین مالی فعالیتهای زیرساختی و خدمات فنی و مهندسی و سرمایه¬گذاری در خارج از کشور با هماهنگی واحدهای ذی‌ربط.
      2. همکاری با اداره مدیریت ریسک برای شناسایی ریسک‌های مرتبط با پرونده های اعتباری.
      3. مشارکت در جمع‌آوری، تکمیل و بررسی‌های لازم درخواست‌های طرح‌های سرمایه‌گذاری مشتریان شعب با حضور کارشناسان این اداره در محل شعبه.
      4. (در مقادیر سقف شعبه) مشارکت در تهیه گزارش های کارشناسی و طرح در رکن اعتباری و تهیه مصوبات مربوطه، مشارکت در انجام امور مربوط به اجرای مصوبات و قراردادهای مشتریان مانند صدور دستور پرداخت، آزادسازی ارز، مجوز ظهرنویسی اسناد، حذف گواهی بهداشت، پذیرش اسناد صادراتی و سایر موارد در محل شعبه.
      5. (در مقادیر بالاتر از سقف شعبه) بررسی هویت، ‌اهلیت و فعالیت مشتری از طریق بازدید از محل فعالیت، بررسی دفاتر قانونی، تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی و سوابق فعالیت تجاری و همکاری متقاضی با بانک.
      6. (در مقادیر بالاتر از سقف شعبه) کنترل و تکمیل گزارش‌های دریافتی از شعب، انجام استعلام‌های مورد نیاز، تهیه گزارش‌های کارشناسی، طرح آن در ارکان اعتباری و تهیه مصوبات مربوطه، انجام امور مربوط به اجرای مصوبات و قراردادهای مشتریان مانند صدور دستور پرداخت، آزادسازی ارز، مجوز ظهرنویسی اسناد، حذف گواهی بهداشت، پذیرش اسناد صادراتی و سایر موارد.
      7. انجام امور مربوط به تعدیل در شرایط مصوبه و قراردادهای مشتریان در چارچوب دستورالعمل اختیارات ارکان اعتباری بانک.
      8. نظارت بر مراحل فرایند تامین مالی فعالیت‌های زیرساختی و خدمات فنی و مهندسی و سرمایه‌گذاری در خارج از کشور تا بازپرداخت آن از طریق بررسی اسناد و مدارک و بازدیدهای ادواری و موردی بر حسب تشخیص مافوق.
      9. تهیه گزارش از پرونده‌های معوق شده مشتریان و اقدامات انجام شده و ارسال به همراه پرونده مشتری به واحدهای مرتبط جهت پیگیری.

      ویرایش دی ماه 95