بانک توسعه صادرات ایران
   
 
    • درباره بانک
    • چشم انداز، ماموریت

      چشم انداز، ماموریت

      ماموریت
      بانک توسعه صادرات ایران به عنوان حامی مالی اصلی ”توسعه صادرات“ و یکی از حامیان مالی "تولید و اشتغال" در کشور با تکیه بر کارکنان خلاق و نوآور و بهره‌گیری از منابع مالی متنوع تلاش می‌کند که از طریق ارائه بسته کاملی از محصولات و خدمات نوین مالی و غیرمالیِ نوآورانه و به واسطه بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال تحول آفرین، به صورت عادلانه، فعالان حوزه صادرات و تولید را قادر سازد تا از فرصت‌های موجود در بازارهای داخلی و خارجی ، جهت بهبود تراز تجاری کشور استفاده نمایند و از این طریق، موجبِ حمایت و ایجاد اشتغال در داخل کشور گردند که در نتیجه ارزش آفرینی اقتصاد ملی را به دنبال خواهد داشت.

      چشم‌انداز
      تبدیل شدن به اگزیم‌بانک دیجیتال چابک، نوآور و برتر در منطقه منات (1)و(2)؛ با ایفای نقش موثر و کسب جایگاهِ محوری در اکوسیستم صادرات غیرنفتی کشور (3) در راستای ظرفیت‌سازی برای توسعه بازار و حمایت از زنجیره صادرات کالاها و خدمات منجر به اشتغال در کشور(4) از طریق ارایه خدمات نوین (5) در بستر بانکداری دیجیتال با رویکرد نوآوری باز (6).
      اهداف اصلی
      1G. افزایش اثربخشی و چابکی فرآیندهای بانک با رویکرد بهبود تجربه مشتری
      2G. ارتقاء توان مالی و دستیابی به سطح مناسبی از درآمدزایی متناسب با ماموریت بانک
      3G. ایفای نقش فعال و اثرگذار در توسعه اکوسیستم صادرات کشور
      4G. توانمندسازی و پوشش حداکثری مشتریان فعال و بالقوه در زنجیره صادرات و تولید داخلی
      5G. تنوع بخشی و نوآوری‌های دیجیتال در ارائه خدمات مالی و غیرمالی مکمل
      6G. توسعه بانکداری دیجیتال با رویکرد نوآوری باز

      راهبردهای اصلی متناسب با هر یک از اهداف:
      G1. افزایش اثربخشی و چابکی فرآیندهای بانک با رویکرد بهبود تجربه مشتری
      1S. دیجیتالی‌سازی و بازطراحی فرآیندها با رویکرد بهبود تجربه مشتری
      2S. استفاده موثر از فناوری‌های دیجیتال به منظور بهبود فرایند مدیریت ریسک و تبدیل آن به بازوی حمایتی ارکان اصلی بانک .
      3S. توانمندسازی سرمایه انسانی از طریق پرورش کارکنان خلاق، ایده‌پرداز و نوآور با مهارت‌های دیجیتال، حل مساله و تحلیل داده و دانش محور
      4S. نهادینه سازی نقش سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارتی ستاد و نقش اجرایی شعب
      G2. ارتقاء توان مالی ودستیابی به سطح مناسبی از درآمدزایی متناسب با ماموریت بانک
      1S. تنوع بخشیِ ابزارهای تجهیز منابع و استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال تامین مالی جمعی
      2S. تنوع بخشی موثر پرتفوی اعتباری بانک و تخصیص بهینه منابع
      3S. پویایی و انعطاف در تعیین نرخ‌های سود تسهیلات و افزایش سهم درآمدهای کارمزدی
      4S. ساماندهی و تقویت ساختار مالی بانک
      5S. بکارگیری ابزارهای مدیریت بهینه هزینه ها
      G3. ایفای نقش فعال و اثرگذار در توسعه اکوسیستم صادرات کشور
      1S. توسعه همکاری با سازمان‌های مرتبط با امور صادرات به منظور حمایت موثر از مشتریان
      2S. استفاده از ظرفیت بانک‌های مکمل و پلتفرم‌های دیجیتال به منظور ارائه خدمات جامع به مشتریان
      3S. تلاش در جهت اخذ پوشش ریسک های مترتب و زیان های احتمالی در راستای تبدیل شدن به اگزیم بانک دیجیتال
      4S. تعامل سازنده در جهت بهبود نظام کنترلی و نظارتی حاکم بر بانک
      5S. ایجاد و توسعه ارتباط نظام مند با دانشگاه‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و سایر بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور در راستای صادرات
      G4. توانمندسازی و پوشش حداکثری مشتریان فعال و بالقوه در زنجیره صادرات و تولید داخلی
      1S. حمایت اثربخش از کلیه بخش‌های زنجیره ارزش صادرات و تولیدکنندگان داخلی در راستای کاهش خروج ارز از کشور
      2S. ظرفیت‌سازی صادراتی و جذب مشتریان جدید به منظور تنوع‌بخشی کالاها و خدمات صادراتی
      3S. حمایت کمی و کیفی از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های کوچک و متوسط دارای پتانسیل صادراتی و یا موثر در خودکفایی بازار داخلی
      4S. حمایت از توسعه حضور مشتریان در بازارهای نوظهور و جدید
      G5 . تنوع بخشی و نوآوری‌های دیجیتال در ارائه خدمات مالی و غیرمالی مکمل
      1S. تقویت کمی و کیفی خدمات مالی فعلی و آتی مبتنی بر شناسایی دقیق نیازهای مشتریان
      2S. ارائه خدمات غیرمالی و ارزش افزوده از جمله مشاوره صادراتی وارزی
      3S. شخصی‌سازی محصولات و خدمات
      4S. استقرار نظام تحقیق و توسعه در راستای طراحی خدمات نوآورانه
      G6. توسعه بانکداری دیجیتال با رویکرد نوآوری باز
      1S. توسعه پلتفرم دیجیتال بانکداری باز برای مشتریان شرکتی و استارت‌آپ‌ها با در نظر گرفتن مسایل امنیتی
      2S. تلاش در جهت استقرار نظام جامع حاکمیت داده
      3S. استفاده از فناوری‌های جدید (کلان داده، هوش مصنوعی و زنجیره بلوکی) به منظور بهبود تجربه دیجیتال مشتریان و و بهبود فرایندهای کسب‌وکار بانک
      4S. توسعه و بکارگیری کانال‌های چندگانه و همه‌کاره یکپارچه


      به روز شده در خرداد 1399