بانک توسعه صادرات ایران
   
    • بانکداری الکترونیکی
    • معرفی و خدمات سفیر

      نظام متمرکز،‌ یکپارچه و جامع بانکی یا Core Banking از الزامات بانکداری نوین می‌باشد. Core Banking مجموعه‌ای از سیستم‌هایی است که انجام اصلی‌ترین فعالیت‌های بانکی را امکان‌پذیر می‌سازد. این مجموعه پوشش‌دهنده تمامی محصولات و خدمات بانکی قابل ارایه نظیر سپرده‌ها، تسهیلات، پرداخت‌‌ها، تجارت بین‌الملل و خزانه‌داری است.
      در این محتوا خدمات سفیر در پایانه های فیزیکی و مجازی نیز ارائه می شود.

      معرفی و خدمات سفیر

      نظام متمرکز،‌ یکپارچه و جامع بانکی یا Core Banking از الزامات بانکداری نوین می‌باشد. Core Banking مجموعه‌ای از سیستم‌هایی است که انجام اصلی‌ترین فعالیت‌های بانکی را امکان‌پذیر می‌سازد. این مجموعه پوشش‌دهنده تمامی محصولات و خدمات بانکی قابل ارایه نظیر سپرده‌ها، تسهیلات، پرداخت‌‌ها، تجارت بین‌الملل و خزانه‌داری است.

      بطور خلاصه می‌توان گفت اساسی‌ترین مسئله در بانکداری الکترونیک، بکارگیری سیستم Core Banking یا بانکداری متمرکز، جامع و یکپارچه است که با متمرکز نمودن حساب‌های مشتریان مانند ستون فقرات در ارایه خدمات نوین بانکی عمل می‌نماید.

      بانک توسعه صادرات ایران نیز به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات و حداکثر کردن رضایت مشتریان، از سال 1386 نسبت به پیاده سازی سیستم Core Banking تحت عنوان سیستم جامع سفیر (سامانه فراگیر یکپارچه رایانه‌ای) اقدام نموده و در حال حاضر تمامی خدمات بانکدرای الکترونیک اعم از خدمات کارت، پایانه‌های فیزیکی و مجازی و خدمات حضوری مشتریان از طریق سیستم سفیر ارایه می‌گردد.

      ٭ حسابهای سفیر

      • قرض‌الحسنه جاری
      • سپرده‌کوتاه‌مدت
      • سپرده‌بلندمدت

      ٭ کارت‌بانک‌ها

      • کارت بانک توسعه
      • بن‌کارت توسعه
      • کارت هدیه توسعه
      • کارت خانواده توسعه

      خدمات سفیر

      پایانه های فیزیکی

      خودپرداز (ATM)

      پرداخت قبوض،انتقال وجه کارت به کارت(درون بانکی و بین بانکی)،دریافت وجه، دریافت مانده حساب، دریافت صورتحساب ،دریافت شماره حساب، ،تخصیص/تغییر رمز دوم کارت،تغییر رمز اول کارت.

      پایانه‌ فروش(POS)

      پرداخت وجه خرید کالاها و خدمات، پرداخت قبوض، اطلاع از مانده حساب

      پایانه‌ شعب(PINPAD)

      انتقال وجه کارت به کارت(درون بانکی و بین بانکی)،واریز و برداشت وجه با کارت،فعال سازی کارت ،تغییر رمز اول کارت

      پایانه های مجازی

      اینترنت بانک

      به آدرس اینترنتی:

      https://esafir.edbi.ir

      اطلاع از خلاصه حساب، مانده حساب و صورت حساب- انتقال وجه از حساب سفیر مشتری به سایر حساب‌ها (درون بانکی و شتابی)-انتقال وجه از کارت‌بانک‌ توسعه مشتری به سایر کارت‌بانک‌ها (درون بانکی و شتابی)-پرداخت قبوض- تخصیص/تغییر رمز دوم کارت - پرداخت اقساط تسهیلات و اطلاع از مانده تسهیلات- دستور پرداخت-خدمات چک- امور کاربران.

      امکان استفاده اتباع خارجی از سیستم، امکان انتقال وجه دسته‌ای مبتنی بر فایل، سرویس میانگین حساب، نمایش شرح/شناسه پرداخت در سرویس‌های رسید انتقال وجه، سرویس تایید و فعالسازی شماره موبایل، اضافه شدن لینک جزئیات (نمایش اطلاعات آخرین ورودهای کاربر به بانکداری اینترنتی) و نمایش مانده سقف مجاز برداشت از حساب به محض انتخاب حساب در کلیه سرویس‌های انتقال وجه، امکان آپلود فایل در سرویس انتقال وجه دسته‌ای به سایرین، امکان افزودن برچسب به حساب‌های شناخته شده و امکان تغییر ترتیب نمایش در سرویس‌های حسابهای شناخته شده و قبوض شناخته شده و فعال سازی ارسال پیامک خوش آمد هنگام ورود برای همه کاربران

      تلفن بانک

      (شماره تلفن 2722)

      پرداخت قبوض و پیگیری آن،اطلاع از مانده حساب،اطلاع از سه گردش آخر حساب،دریافت صورتحساب ازطریق دورنگار،دریافت وتغییر رمز حساب، اعلام مفقودی کارت،اطلاع از آخرین وضعیت چک مورد نظر

      همراه بانک

      پرداخت قبوض،دریافت مانده حساب،دریافت صورتحساب،انتقال وجه بین حساب‌های شخصی مشتری،،استعلام چک،دریافت خدمات یکطرفه (مانند اطلاع خودکار از تراکنش‌های بیش از مبلغ خاص).

      خدمات

      انجام عملیات برداشت وجه

      مراجعه به دستگاههای خودپرداز شبکه بانکی

      عملیات حواله و انتقال وجه بین بانکی

      - انتقال وجه از طریق دستگاه خودپرداز

      - انتقال وجه از طریق اینترنت

      -انتقال وجه از حساب سفیر مشتری به سایر حساب‌ها (درون بانکی و شتابی)

      -انتقال وجه از کارت‌بانک‌ توسعه مشتری به سایر کارت‌بانک‌ها (درون بانکی و شتابی)


      پرداخت قبوض


      تلفن‌بانک سفیر، اینترنت بانک سفیر، همراه بانک سفیر، خودپرداز، کیوسک، پایانه فروش


      دریافت صورتحساب و مانده حساب


      تلفن بانک سفیر، بانکداری اینترنتی سفیر، همراه بانک سفیر، خودپرداز، کیوسک، پایانه فروش(تنها اطلاع از مانده حساب).

      ارتباط با سفیر

      خدمات الکترونیک و کارت تلفن: 88707859
      پست کشیک (شبانه روزی):88554823 و 09122145164
      دورنگار: 88700750
      پست الکترونیکی: cardbank@edbi.ir
      اداره امور مشتریان و هماهنگی شعب
      تلفن : 88707853

      ارتباط با سفیر:
      خدمات الکترونیک و کارت :
      تلفن: 88707858
      پست کشیک (شبانه روزی):88554823 و 09122145164
      دورنگار: 88700750
      پست الکترونیکی: cardbank@edbi.ir
      اداره امور مشتریان و هماهنگی شعب :
      تلفن : 88707853