بانک توسعه صادرات ایران
   
 
    • درباره بانک
    • شرح وظایف مشترک کلیه دوایر زیرمجموعه مدیریت¬ها، ادارات کل و ادارات مستقل

      1. پی‌گیری خط‌مشی‌ها و برنامه‌های بانک و اجرای دقیق دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها، رویه‌ها و مصوبات ابلاغ شده در حوزه فعالیت‌های مرتبط.
      2. همکاری و مشارکت با مدیریت امور برنامه‌ریزی و بهبود روشها برای تدوین برنامه‌های راهبردی و عملیاتی، همچنین بررسی و تجزیه و تحلیل عملکرد و جمع‌بندی آن.
      3. همکاری و مشارکت اداره پژوهش و مدیریت ریسک در مستندسازی و تدوین تجربیات حاصل از فعالیت‌های ادارات و مدیریت‌های بانک.
      4. همکاری و هماهنگی با مرکز امور فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در طراحی و به روزآوری پایگاه‌های داده و بانک‌های اطلاعاتی جهت ثبت و ضبط اطلاعات پایه تفصیلی مرتبط با وظایف واحد و همچنین تامین نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری.
      5. کنترل و نظارت بر ورود صحیح و به موقع اطلاعات و آمار مرتبط با فعالیت‌های اداره در بانک‌های اطلاعاتی و پایگاه‌های داده و سایر گزارشات.
      6. شناخت ضرورت‌ها، نیازها و ارایه پیشنهاد دوره‌های آموزشی تخصصی مورد نیاز کارکنان به اداره آموزش و انجام پیگیری‌ها، هماهنگی‌ها و پشتیبانی‌های لازم در راستای برگزاری این دوره‌ها.
      7. شناخت ضرورت‌ها، نیازها و ارایه پیشنهاد طرح‌های پژوهشی حوزه فعالیت‌های واحد به اداره پژوهش و مدیریت ریسک و انجام پیگیری‌ها، هماهنگی‌ها و پشتیبانی‌های لازم در راستای اجرای شایسته فعالیت‌های پژوهشی مرتبط.
      8. تهیه، تدوین و ارایه پیش‌نویس توسط واحدها به منظور به‌روزآوری و بازنگری دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها، رویه‌ها و ... مرتبط با وظایف اداره، با همکاری، راهنمایی و مشارکت مدیریت امور برنامه‌ریزی و بهبود روشها ـ اداره سازمان و بهبود روشها.
      9. بررسی تنگناهای اجرایی دستورالعمل‌ها و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی ابلاغی مرتبط با فعالیت‌های واحد و ارایه پیشنهادهای لازم به مراجع ذی‌ربط در جهت اصلاح آنها.
      10. ارتباط، مراجعه،‌ پیگیری و هماهنگی و ارایه پاسخ‌های لازم به سازمان‌ها، ادارات، ارگان‌ها و مراجع قانونی ذی‌ربط در حوزه کارهای مرتبط.
      11. انجام سایر امور محوله از طرف مقامات مافوق.
      12. اطلاع‌رسانی و پاسخ حضوری/تلفنی به مشتریان/ ارباب‌رجوع از نتیجه اقدامات به عمل آمده درخصوص گردش نامه/امور مربوطه وفق مقررات.
      13. طبقه‌بندی و نگهداری اسناد و مدارک به صورت الکترونیکی یا فیزیکی براساس آیین‌نامه‌ها و ضوابط موجود.
      14. هماهنگی و همکاری با مدیریت امور ارتباطات و حوزه مدیر عامل و هیات مدیره ـ اداره حوزه مدیر عامل
        و هیات مدیره به عنوان متولی امور مربوط به امحا، نگهداری اوراق و اسناد بانک.
      15. برنامه‌ریزی جهت ارزشیابی عملکرد کارکنان، ارزشیابی سالانه، بهر‌وری و سایر پرداخت‌های کارکنان.
      16. تلاش برای افزایش انگیزه کارکنان، به منظور گسترش حس مسوولیت‌پذیری، کارگروهی و ارتباط مطلوب بین واحدهای زیرمجموعه در جهت انجام به موقع وظایف محول شده.
      17. تلاش برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت و کاهش اتلاف وقت به منظور حفظ مصالح و منافع بانک.
      18. توسعه نیروی انسانی مورد نیاز جهت تکمیل پست‌های سازمانی.
      19. شرکت به موقع در جلسات جهت مشاوره و همکاری برای زمینه‌سازی شرکت‌ کارکنان زیرمجموعه در جهت رشد نوآوری و خلاقیت ایشان.
      20. همکاری و هماهنگی با مدیریت امور ارتباطات و حوزه مدیر عامل و هیات مدیره ـ اداره روابط عمومی
        و بین‌الملل در ارایه اطلاعات و به روزرسانی وب سایت بانک و پاسخگویی به سوالات و انتقادات مشتریان
        و کارکنان.